Badania neurologiczne Radom

Skuteczna diagnostyka chorób układu nerwowego pozwala na wdrożenie efektywnego leczenia, które eliminuje bądź łagodzi objawy uszkodzeń nerwów, rdzenia kręgowego czy mózgu. Jeśli szukasz specjalisty, który przeprowadzi kompleksowe badania neurologiczne w Radomiu, jesteś w dobrym miejscu. Jako neurolog z wieloletnią praktyką lekarską przeprowadzam badania o różnym stopniu zaawansowania, korzystając z najnowocześniejszych odkryć medycyny oraz niezawodnego sprzętu medycznego.

Zachęcam do zapoznania się ze szczegółami oferty diagnostycznej.

Na czym polegają badania neurologiczne?

Badania neurologiczne w Radomiu mogą przebiegać w różny sposób w zależności od specyfiki objawów oraz stopnia zaawansowania problemów z układem nerwowym Pacjenta. W każdym przypadku ich przebieg poprzedza szczegółowy wywiad lekarski, na podstawie którego wybierana jest adekwatna metoda diagnostyczna, a następnie właściwa terapia neurologiczna.

Najpopularniejszym badaniem neurologicznym jest badanie fizykalne. Dotyczy ono m.in. oceny poprawności odruchów fizjologicznych, badania czucia oraz ruchomości biernej i czynnej kończyn. W razie potrzeby wykonywane są dodatkowe badania, takie jak rezonans magnetyczny, tomografia komputerowa, elektromiografia, badanie płynu mózgowo-rdzeniowego czy badania laboratoryjne.

Wskazania do wykonania badań neurologicznych

O wykonaniu badań neurologicznych w każdym przypadku powinien zadecydować lekarz. Niemniej wśród objawów, które mogą wskazywać na potrzebę ich przeprowadzenia, warto wymienić:

• nawracające bóle i zawroty głowy,
  • szumy uszne,
  • zaburzenia równowagi,
  • upośledzenie mowy,
  • problemy ze snem i koncentracją,
  • osłabienie siły mięśniowej,
  • mrowienia i niedowłady kończyn,
  • przykurcze mięśniowe,
  • silne dolegliwości bólowe w obrębie kręgosłupa.

Żaden z wymienionych symptomów nie powinien być bagatelizowany. Jeśli więc zauważasz podobne objawy u siebie lub bliskiej Ci osoby, niezwłocznie zgłoś się do gabinetu neurologicznego.